"Жестока любов" от Колийн Хувър - ревю

   Когато 23-годишната студентка Тейт Колинс отива да учи в Сан Франциско, още първата вечер пътят й се пресича с този на пилота Майлс, приятел на брат й. Той е мълчалив, никога не се усмихва и очевидно таи голяма болка в себе си.
   Това не е любов от пръв поглед. Те едва ли биха могли да станат и добри приятели. Единственото общо, което Тейт и Майлс имат помежду си, е взаимното им привличане. Уговорката за неангажиращи срещи ги устройва идеално, защото той не иска любов, а тя няма време за нея. И нещата биха могли да се получат, стига Тейт да се придържа към единствените две правила на Майлс:
1. Никога не питай за миналото.
2. Не очаквай бъдеще.
   И двамата си мислят, че могат да се справят, но тогава минало и бъдеще се преплитат…

Благодаря на издателство Ибис за приятната изненада и възможността да прочета романа!

   Колийн Хувър предоставя на читателите едно емоционално, драматично и романтично "пътешествие", издържано в лек, ненатоварващ стил. Лично за мен книгата бе силна в много от елементите си, като започна със стила, емоционалните моменти и увлекателния сюжет, романтичната история и най-вече - добре изградения мъжки персонаж, НО това, което ми попречи да се влюбя в книгата, бе женският образ, който изобщо, изобщо не успя да ме спечели - всъщност чисто откровено ме дразнеше. Въпреки това смятам романа за едно приятно четиво, особено за почитателите на жанра. 
   "Жестока любов" не е първата ми среща с авторката. Оцених увлекателния ѝ стил на писане още в книгата "Без Хоуп". Това е и първото, което ме грабна и в тази - Колийн Хувър има таланта да пише леко и въпреки тази наситеност от емоции - понякога тежки и болезнени, книгите ѝ се четат бързо. Колко отне на мен самата да прочета романа? Точно ден. Но независимо от това колко бързо прочетох книгата, тя успя да остави в мен трайно както топли чувства, заради всички онези мили моменти, на които станах свидетелка, така и някои емоционални празнини, заради драматичното минало на Майлс - главния мъжки персонаж. 
   И нека за разнообразие започна не с главния женски образ, а с мъжкия такъв. Самолетният пилот Майлс бързо-бързо се превърна в мой любимец, дори и в онези първи моменти, когато не се знаеше почти нищо за него и образът му не беше представен в най-добрата си страна. Имах вътрешното усещане, че историята му от миналото ще бъде наистина драматична, което е и причината да намирах оправдания за действията му в настоящето. Историята от миналото му бе описана като малки парченца пъзел, които постепенно се подреждаха, за да направят цялостната картина. А цялостната картина съдържаше в себе си, както сладките моменти от началото, които ми причиниха сърцетуп, така и горчивите към края, от които ме заболя. Колкото до настоящето - в него Майлс беше студен, безчувствен, а миналото бе като призрак, който го беше обсебил. Затова и не беше изненадваща сексуалната връзка, лишена от емоции, която започна с Тейт. Истината е, че като изключим факта, че Майлс отказваше да сподели с Тейт каквото и да е било за своето минало, той беше много откровен с нея. Каза ѝ какво точно да очаква, какво тя не бива да изисква от него и поне според мен, той не ѝ даваше никакви надежди за бъдещето -  каквото беше и едното от условията му.
   Тейт. Ами всъщност няма какво много да говоря за нея, което е учудващо предвид факта, че повече от половината книга е от нейната гледна точка. Истината е, че аз изобщо не успях да я опозная. Бе ни дадено твърде малко за нейното минало - няколко неуспешни връзки, една, от които провалили се заради кариеризма ѝ (не я съдя), а от настоящето знаех единствено, че се мести да живее при свръхзагрижения си брат - също пилот и работи в болница, но доколкото си спомням всъщност нито една от сцените не се развиваше в болницата. И толкова. Мислите ѝ бяха обсебени от Майлс, което на моменти беше адски дразнещо и попречи още повече да я опозная. Не разбрах мотивите ѝ, не разбрах защо изобщо се влюби в Майлс - за разлика от читателите, които сглобяваха картината за миналото му частичка по частичка, тя не знаеше нищо за него и въпреки това се "влюби"?! Което пък ме наведе на мисълта, че бе привлечена не от неговата душа, а от външния му вид (външен вид, граничещ си с такъв на божество, разбира се). От малкото, което успях да видя от Тейт, за мен тя беше една дразнеща, глупава, наивна, повърхностна героиня, която не разбирах и не успя да ме докосне по никакъв начин. Извинявам се, ако за някои от вас, тя се е превърнала в любим персонаж. 
   И след това, което казах за Тейт как изобщо не я разбирам защо се впусна в тази връзка, се предполага, че любовната история изобщо не ми е харесала, но истината е, че другото качество, което притежава Колийн Хувър, е да създава наистина красиви романтични моменти и добри любовни истории, каквато беше и тази на Майлс и Тейт. Като оставим настрана характера на връзката между Майлс и Тейт, който беше чисто сексуален, всъщност двамата имаха някои наистина сладки романтични моменти. Харесаха ми закачките им, забавните коментари и динамиката във връзката им. Единственото като критика - искаше ми се Майлс да сподели историята си с Тейт по-рано, за да видим и задушевни разговори между тях, но и краят бе достатъчно удовлетворяващ, а епилогът беше като сироп за романтичната ми душа!

   "Жестока любов" е едно емоционално наситено четиво, съдържащо в себе си, както болките от едно драматично минало, сладките моменти от настоящето, така и надеждите за бъдещето. Прекрасно написана любовна история, която препоръчвам на почитателите на романтиката. 

Коментари

  1. Изключително красиво и честно ревю! Поздравления :) Имах някои големи съмнения за книгата, но след ревюто ти опредлено смятам отново да дам шанс на жанра!

    ОтговорИзтриване
  2. Много ми хареса ревюто ти! Допадна ми главно това, че беше напълно честна и ми даде ясна преценка за книгата. Даде ми информацията, която ми трябваше. От около седмица се чудя дали да я започна, въпреки че романтиката не е точно моето нещо. Но ще се престраша и ще и дам шанс! От опит глава не боли, все пак! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! <333 Радвам се, че ревюто ми ти е било полезно и смяташ да дадеш шанс на книгата - искрено се надявам да ти хареса :)

      Изтриване

Публикуване на коментар