"Принцесата, разбойникът и фермерското момче" от Александра Бракен - ревю

   „Принцесата, разбойникът и фермерското момче” преразказва историята на четвъртия епизод на световноизвестната филмова сага „Междузвездни войни”. Книгата е разделена на три части, като първата е съсредоточена върху принцеса Лея. Поставена пред сложна мисия, която може да промени завинаги живота й и този на сънародниците й, за нещастие тя бива заловена от щурмоваците, изпълняващи волята на Императора. Втората част на книгата ни запознава с Хан Соло и неговият верен партньор Чубака, чиято единствена цел (поне в началото) е да спечелят пари, за да се отърват от многото си дългове. И точно тогава пред тях изниква перфектната възможност за припечелване на пари, която ни запознава и със следващия ключов герой, на когото е посветена третата част: Люк Скайуокър и неговия спътник и учител Бен. Тримата се отправят на пътешествие, което ще ги отведе до принцеса Лея и спасяването й, но не и преди да минат през множество трудности и изпитания.

Поднасям изключителни благодарности на издателство Егмонт, че ми предоставиха възможността да прочета книгата преди излизането й.

Ще започна с това, че никога не съм гледала „Междузвездни войни”. Никога не съм имала и желанието да ги гледам, но след прочитането на книгата, сагата определено спечели интереса ми.
Няма да крия, че книгата в началото не ме грабна и ми трябваше известно време да „навляза” в нея, но след като това се случи, тя ме погълна изцяло. Може би защото това беше един коренно различен свят и не беше от тези, за които съм свикнала да чета, или заради героите, които бяха изключително смели, но едновременно с това бяха показани и техните слабости, а вероятно и заради увлекателния стил на Александра Бракен. Комбинацията от тези плюсове ме накара да обикна истински книгата и да забравя за първоначалните си впечатления.
Лея беше изключително смела и се възхищавам страшно много на тази нейна цел да разбие представите за това, че принцесите са просто рокли, външен вид и добри обноски. С поемането на опасната мисия, мисля, че тя доказа колко силна може да бъде една принцеса. Въпреки, че я плениха и разрушиха всичко, на което държи и въпреки вътрешно обзелите я отчаяние и вина, външно тя запази присъствие на духа пред враговете си и беше с гордо вдигната глава. Когато я видяхме отново при спасяването й, тя бе по – готова и силна за битка от всякога.
Хан Соло може и да не прави добро първо впечатление, но с течение на книгата преминава през големи промени в характера и в края й вече не е онзи материалист, когото виждаме в началото. Той беше и онзи герой, който разчупва напрежението със свежи реплики, а хапливите му диалози с Лея бяха едни от любимите ми в книгата.
Люк беше героят в книгата, който бе готов да се хвърли дори и в невъзможни битки. Изпълнен с невероятна жертвоготовност, той ме спечели със силния си характер, въпреки вътрешните си колебания и несигурност, които имаше в някои моменти. Той, подобно на Лея, искаше да се докаже пред останалите и мисля, че в края на книгата, го постигна.

Ако търсите силни и смели персонажи, които се изправят пред опасни космически битки със злото, интересен свят, лек и лесен за четене стил от страна на автора и малко забавни диалози за разчупване на напрежението, то книгата е точно за вас, защото тя поднася всичко това накуп.

Коментари

  1. Още едно ревю по темата: http://nsg1138.blogspot.com/2015/10/star-wars.html

    и

    Интервю с преводача на книгата, Вида Делчева - http://nsg1138.blogspot.com/2015/10/star-wars_15.html

    :)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар