"Girl Online на турне" от Зоуи Съг - ревю

Ревю на първата книга. 

   Бaрaбaни, мoля... Училищетo зa тaзи гoдинa свърши! Крaй! Finitо! Не мoгa дa пoвярвaм, че скoрo oтнoвo ще бъдa с рoкбoжественярскoтo ми гaдже Нoa. И oще пoвече, че ще зaминa нa турне с негo - зa първи път ще пътувaм сaмa, aмa нaистинa сaмa! Ще прекaрaм дългo време със стрaхoтните му трaпчинки. Toвa ще е истинскo приключение... сaмo дa минем чaсттa с летенетo. Никoгa пoвече "Girl Оnline", вече съм гaджетo нa Нoa Флин.
  Куфaрите нa Пени сa стегнaти. Tя тръгвa нa дългooчaквaнoтo еврoпейскo турне с гaджетo си Нoa и негoвaтa групa. Bъпреки че ще е дaлеч oт семействoтo си и oт нaй-дoбрия си приятел Eлиът, Пени oчaквa еднo перфектнo лятo с вълнувaщи емoции и рoмaнтични вечери. Нo нищo не е тaкoвa, кaквoтo си гo е предстaвялa.

   Продължението на Girl Online, за съжаление не успя да ми допадне колкото първата книга. Беше написана с все същия лек и лежерен стил, носещ носталгия по първата книга, НО историята ми се стори някак... скучна? Не че не се случваше нищо, но бях наясно с всеки един проблем, който ще възникне в бъдещето на героите, както и с опитите им след това да го решат – сякаш вече съм чела много подобни книги с такъв сюжет. И като споменах персонажите – с тях също имах проблем. Очаквам с всяка следваща книга героите да се развиват, а не да деградират, както според мен беше в тази. Въпреки че ме разочарова на някои нива, книгата си остава забавна и приятна, а интересните дестинации, които Ноа и Пени посещават по време на турнето, са още един плюс.


  „Girl Online на турне” определено предостави, ако не друго, то повече приключенски дух от предишната книга. Много ми допадна това изживяване, наречено „пътуване”, в което се гмурна Пени. Специално внимание обърнах на описанията на Италия, Рим, които ме пренесоха отново там – пет години, след като посетих този град. Другото, което ми хареса в атмосферата на книгата, беше музиката – музиката, която отново имаше своята важна роля, под формата на шумни концерти, трогващи текстове и сърдечни моменти.
   Малко за персонажите... Пени. Искаше ми се да я видя като едно по-уверено и смело момиче, което бързо преодолява бариерата, която ѝ пречеше да споделя открито мислите си пред хората, но за съжаление, не видях подобно развитие в персонажа ѝ. Като започна с това, че в голяма част от времето тя се примиряваше с почти всичко, което Ноа кажеше, продължа с дългото време, което ѝ бе необходимо отново да стане „онлайн” и завърша с това, че се обвиняваше за неща, за които не беше виновна. Обичам Пени и я смятам за много чаровен и забавен персонаж, но в тази книга, при повечето от действията ѝ ми идваше да крещя. Единственото положително в Пени, което открих в тази книга, бе, че не забрави голямата си страст – фотографията. Отдаде ѝ се, от което само спечели. В края на романа наистина забелязах една положителна промяна у героинята ѝ - вглеждане повече в себе си, отколкото в връзката ѝ с Ноа, която промяна надявам се ще бъде доразвита в следващата книга, озаглавен "Girl Onine Going Solo".


   Ноа... Дори не знам какво да кажа за него. Доста ме разочарова в тази книга и много ме изненада рязката промяна в поведението му от предишната. Мисля, че в някаква степен го разбирах – той искаше да следва мечтата си – музиката, което отнемаше от времето му, което да прекара с Пени, но той се държеше толкова грубо с нея, че просто не можех да го оправдая. И ще се върна за кратко отново на Пени - най-ужасното бе, че тя му позволяваше да се отнася така с нея, като едва накрая се осмели да изкаже на глас чувствата си. Но да, липсата на свободно време,  заради постоянните бизнес срещи и недоверието от страна на Ноа към Пени, се отразиха отрицателно на връзката им, превръщайки това забавно на пръв поглед турне, на което уж да прекарат повече време заедно, в поводи за скандали. 
   Обичам да коментирам и второстепенните персонажи, но този път те не ме впечатлиха чак толкова. Единствено - сладка ми се стори връзката между най-добрия приятел на Пени - Елиът и симпатичния Алекс. Дори бих казала, че тяхната връзка ми бе далеч по-интересна от тази на Ноа и Пени, а романтичният жест в края на книгата от страна на Алекс беше трогателен и изключително мил.

   И така, продължението на "Girl Online" определено ми се услади, но не по начина, по който очаквах. Обикнах пътуването в книгата и изкуството из страниците ѝ, било то фотографско или музикално, но героите ме изненадаха неприятно с поведението си, а любовната история ме разочарова като не продължи да се развива в посоката, в която ми се искаше.

Коментари