"Всички нюанси лилаво" от Елизабет Крафт и Шея Олсън - ревю

    „Да следвам своя път неотклонно и да не допусна грешките на майка си и сестра си е основната ми цел. Мъжете, любовта и ... сексът объркаха живота им напълно. Аз няма да допусна това да се случи  и с мен.
   Но това беше преди Тейт.
   Преди най-известната поп звезда на планетата да влезе в живота ми.
  Преди частните самолети, тайните срещи и песните, написани специално за мен.
  Има толкова неща, които не знам. Защо се е отказал от музиката? Къде изчезва, когато не сме заедно? Какво тъмно минало крие?
   Но когато ме целуне, бъдещето изглежда адски  далечно. И сега... вече не съм сигурна какво искам.
   Страст. Желание. Саможертва. Понякога трябва да си склонен да рискуваш всичко.”


   Големи благодарности към издателство Ера, които ми предоставиха възможността да прочета книгата!

   Този лек, приятен и романтичен тийнейджърски роман, беше точното нещо, от което имах нужда по време на изпитната сесия, в която бях! Двете авторки бяха постигнали перфектен синхрон помежду си, за да се получи нежен изказ, който да докосне сърцето. И макар да осъзнавам, че книгата не се отличава много-много от останалите романи в жанра, няма нищо лошо човек понякога да се гмурва в тези нереалистични тийн любовни истории.
   Ще започна с нещата, които най-много ме очароваха в книгата. На първо място, двете авторки, които се бяха справили отлично със задачата си да предоставят сладка любовна история с драматична развръзка, но все пак щастлив край. Красив стил на писане, който перфектно пасваше на жанра на романа. Харесах и дребни за сюжета детайли като работата на Шарлот в цветарския магазин – това място беше и ключово за първите стъпки във връзката ѝ с Тейт, музиката, която най-силно олицетворяваше персонажа на Тейт и която веднага след появата на Шарлот, отново се превърна в част от живота му и не на последно място ролята на семейството в романа – като това, което се опитва да те предпази от грешките на поколенията, но и спира тръпката от това да живееш за мига. Всичко това бе пресъздадено по перфектен начин, но в един по-общ план, не мога да отрека, че сюжетът беше предвидим, както и героите. Имаше ги и типичните клишета за рок звездата (напоследък, имам чувството, че чета страшно много книги, в които главният герой е известен), идеята за „невъзможната любов”, “лошото момче-доброто момиче” и т.н.
   Героинята на Шарлот бързо ме спечели с твърдото си решение да не следва грешките на жените в семейството, но после бързо ме загуби, когато загърби това си решение, срещайки първата любов. Но предполагам, че любовта е способна да прави това с нас. По този начин Шарлот се превърна от момичето, което правеше всичко по „правилния начин”, отличничката, преследваща бъдещето, макар и с цената на щастието, в момичето, което живее за мига. Това, което ме разочарова у нея, не бе, че се гмурна в това приключение, наречено „любов”, а че някъде по пътя изгуби себе си, изгуби самоуважение и това да отстоява позициите си пред Тейт. Това се промени към края на книгата, но въпреки това, тези моменти ме разколебаваха за мнението ми относно нейния персонаж.
   Тейт така и не можа да ме спечели и за съжаление, почти веднага му лепнах етикета "клише".  Сексапилната рок звезда, бившото лошо момче, богаташкото имение, което притежаваше - все неща, които са ми твърде познати. В малкото моменти, в които той ме печелеше на своя страна със страстта си към музиката, миналото, което го бе заклещило незаслужено в капана си и невъзможността да присъства пълноценно в живота на семейството си, той ме губеше с отношението си към Шарлот, което постоянно редуваше двата полюса. 
   И малко за връзката между двамата - изключително нежна, представена едновременно с възходите и кулминационните точки за една връзка, както и паденията, скандалите и неразбирателствата, неизбежно спохождащи влюбените. Връзката им започна бързо, но бе съпътствана от всички сладки моменти, типични за една красива любовна история: първите срещи, целувки, скандали, неловки моменти.  

  Една книга, която да прочетете за един ден и на един дъх - "Всички нюанси лилаво", предоставя на читателите сладка романтична история, в която всеки да поживее за кратко, изпитвайки онези красиви, но и трудни моменти, спохождащи една млада връзка. Препоръчвам книгата на почитателите на свежите тийн любовни романи, издържани в нежен и трогателен стил на писане. 

Коментари

  1. Възхитително ревю ! Предполагам, че всяка книга напоследък е малко или много клиширана, но важното е авторовият стил да успее да се открои, което, съдейки по думите ти, тук определено се е случило :) С нетърпение очаквам и аз скоро да имам възможност да прочета книгата :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! <3 Пожелавам ти го и се надявам да ти хареса :)

      Изтриване

Публикуване на коментар