Какво прочетох през месеците януари, февруари и март


^ Здравейте! ^
Оказва се от цяла вечност не съм правила месечни книжни равносметки, затова и днес е денят, в който мисля да "наваксам" с тях.  Оставям 2017 зад гърба си (тъй като не съм правила подобен тип постове от август 2017) и се залавям да ви представя какво прочетох през първите три месеца на тази година (нищо, че вече сме средата на април), а предвид малкото свободно време, което имах, те бяха сравнително успешни за мен. 

Януари:
1.Жълтият плик - Ким Динан. Ревю - тук. Много се радвам, че стартирах годината именно с тази книга, защото беше превъзходна! Оценка: определено 5/5 звезди!

2.Кралицата в сянка - С. Дж. Редуин. Една наистина добра интерпретация на приказката за Снежанка, която обаче не можа да се настани в сърцето ми така, както са го правили други приказни интерпретации. Добрите страни на книгата според мен бяха в моментите, включващи магия, а също и забързаното действие. Допадна ми и че авторката бе запазила основната идея на приказката, но за жалост не бе доразвила, някои оригинални идеи в историята си, като включването на дракони. Любовната история също не ме докосна емоционално, затова и оценката ми е: 3/5 звезди. 


3.Отклонение - Блага Димитрова. Имах трудно начало с "Отклонение" и най-вече с първите ѝ 30-тина страници, но завърших книгата влюбена в стила, в който е написана и пленена от историята на героите в нея. Писането на Блага Димитрова беше въздействащо, красиво, а историята, която разказваше - романтична, но и тъжна, с предначертан край. "Отклонение" е и причината да посегна към друг роман на Блага Димитрова - "Лавина". Оценка: 4/5 звезди.


4.Бургундските дневници - Ан Ма. Ревю - тук. Оценка: 4/5 звезди.

5.Възвишение - Милен Русков. Наистина не харесах тази книга... Сякаш нищичко не се случи за 400-те страници, които беше. Оценката ми би била и по-ниска от това, ако не бяха някои от моментите в последните страници на романа. Оценка: 3/5 звезди.

6.Стихове - Константин Павлов. Оценка: 2/5 звезди.

7.Уморени от чудото - Георги Рупчев. Оценка: 3/5 звезди. 

Февруари:
1.Малко стихотворения - Екатерина Йосифова. От трите поредни прочетени стихосбирки, тази ми хареса най-много, затова и я оцених най-високо. И все пак - поезията не е за мен, никога не е била и единствената причина да прочета трите стихосбирки е, че бях принудена от обстоятелствата. Оценка: 4/5 звезди. 

2.Леговище на сънища - Либа Брей. Ревю - тук. Оценка: 5/5 звезди.

3.Самър - Джос Стърлинг. Исках нещо наивно, любовно, примесено с малко екшън и не сгреших с избора си. Историята на Самър и Хал се разви по познатата от предишните части схема: малко заяждания, закачки и много прехвърчащи искри. Постоянно дебнещата опасност също беше част от сюжета, а добре познати и любими герои (и НЕлюбими злодеи) изскачаха от страниците на книгата, за да гарантират един наистина добър финал. Прочетох книгата за отрицателно време, а героите от поредицата и писането на Стърлинг вече ми липсват... Оценка: 4/5 звезди. 

4.Последните Тюдори - Филипа Грегъри. Това се превърна в любимата ми книга на Филипа Грегъри! "Последните Тюдори" представяше историята на три жени по един емоционален и завладяващ начин, а всяка една от героините бе представена със своите качества и слабости. Надявам се тези дни да намеря време да напиша подробното си мнение за книгата. Оценка: 4/5 звезди.

5.Гемина - Джей Кристоф и Ейми Кауфман. Ревю - тук. Оценка: 4/5 звезди.

Март:
1.Далечна светлина - Софи Лагуна. Ревю - тук. Оценка: 5/5 звезди.

2.Цветовете на морето - Таня Щевнер. Ревю - тук. Оценка: 3/5 звезди.

3.Girl Online: Във фокуса на обектива - Зоуи Съг. Останах крайно разочарована от последната книга на Зоуи Съг. Не бях доволна и от предходната, но все пак очаквах някакъв достоен финал на тази започнала така симпатично трилогия. Оценката ми е показателна: нямаше нито един елемент от тази книга, който да ми допадне. Оценка: 1/5 звезди.


4.14-14 - Силен Едгар и Пол Беорн. Ревю -  тук. Оценка: 4/5 звезди.

5.Сборище на сенки - В. Е. Шуаб. Влюбена съм в писането на Шуаб. А след продължението на "Четирите цвята на магията" даже още повече. Едно наистина добро и достойно продължение на силното начало, зададено с "Четирите цвята на магията". Книгата за мен започна малко бавно, но продължи със забързани темпове, напрегнати моменти и жестоки обрати. Ревюто ми очаквайте съвсем скоро. Оценка: 5/5 звезди.

6.Аристотел и Данте откриват тайните на Вселената - Бенджамин Алире Саенц. Тръгнах с големи очаквания към тази книга, което е и причината да остана леко разочарована. В книгата имаше някои наистина прекрасни цитати, но като цяло стилът ми се стори елементарен, а диалозите бяха нереалистични, неестествени. Сюжетът в книгата също ми липсваше. Героите обаче бяха добре изградени и успях да се привържа към тях, а темите, които разискваше романът бяха важни, актуални и подтикваха към размисъл. Оценка: 3/5 звезди.

Коментари