15 любими книги, прочетени през 2015


Беше ми изключително трудно да направя този списък, защото през тази година прочетох много невероятни заглавия, всяко от тях, заслужаващо да бъде споменато. В крайна сметка успях да редуцирам списъка до тези 15 любими книги, които ще изброя след малко. Не смятам да ги подреждам в определен ред и последното заглавие, което ще спомена, ще ми е също толкова любимо, колкото първото. И така, след много задрасквания на заглавия и прибавяне на нови, ето какъв списък се получи:

- Скитница - Стефани Майър. Отлагах дълго прочитането на тази книга, а сега ми идва да си удрям главата защо съм го направила. Гледах първо филма и той бе повече от невероятен, но когато прочетох книгата - УАУ! За тези, които все още не са я прочели: не се плашете от това, че е дебела. Всяка една страница от книгата е поглъщаща и затова времето, прекарано в четенето на романа, минава неусетно.

- Играч първи, приготви се - Ърнест Клайн. Тази книга прочетох съвсем наскоро. Ревюто може да видите тук. Беше нещо много ново за мен. Сюжетът бе изключително оригинален, пресъздаването на този утопичен свят в играта  - впечатляващ, а героите - интересни.

- Рисунка за Айла - Стефани Пъркинс. Това е любимата ми книга на Стефани! Ревюто ми за нея - тук. Айла имаше много близък до моя характер и това ми помогна да я разбера по - добре. Джош пък ми стана любим персонаж, заради артистичността, която притежаваше. Двамата заедно бяха черешката на тортата - невероятно сладки и романтични един към друг. 

- Всеки ден - Дейвид Левитан. Отново книга, която прочетох наскоро. Ревю - тук. Всяка една глава носеше със себе си изненада и нов герой, чиито навици да опознаеш. В книгата се наблюдаваха сериозни идеи, които те караха да се замислиш, но едновременно с това се четеше леко, заради приятния стил на писане.

- Фенка - Рейнбоу Роуъл. Ревюто ми - тук. Книгата беше сладка, лека, ненатоварваща, с много реални образи и обичах топлината, която усещах, докато я четях. Рейнбоу пише така, че те потапя в света на героите, техните проблеми и емоции -  изцяло се отдаваш на книгата и забравяш за реалността. 

- Паднали кралства - Морган Роудс. Ревюто ми за книгата - тук. Светът, героите, магията, напрежението - тези неща в книгата бяха това, което я направи толкова поглъщаща и интересна за мен. Да, имах проблеми с любовната история, както съм казала и в ревюто си, но не мога да отрека, че това е един от най - добрите светове, в които съм попадала. Отделно се привързах към героите, а напрежението в книгата бе на ниво.

- Рубиненият кръг - Ришел Мийд. Ревю - тук. Прекрасен край на една любима поредица. Говорила съм много за тези книги, затова не знам дали е необходимо отново да говоря за тях. Привързана съм изключително много към героите й, а Ришел Мийд е една от любимите ми авторки и обожавам как пише.

- Хрониките на Магнус Бейн - Касандра Клеър. Ревюто може да прочетете тук. Всеки разказ беше забавен, защото Магнус притежава невероятно чувство за хумор. Бейн е преживял  много приключения и беше истинско удоволствие да се впусна в тях. Той е саркастичен и почти никога не взема нещата насериозно, което го прави още по - любим персонаж в моите очи. 

- Революция - Дженифър Донъли. Едва ли някога ще мога да опиша чувствата си към тази книга. Тя ме накара да плача, да се усмихвам, да разгръщам страниците с интерес. Тя ме запозна с Френската революция, направи ме любопитна за нея, а двете й героини бяха изградени от Дженифър по впечатляващ начин. Обожавам това прескачане от реалността в миналото и обратното и се радвам, че станах част от миговете и моментите на тези две героини и съпреживях важни събития с тях.

- Ема - Джейн Остни. "Гордост и предразсъдъци" си остава по - любимата ми книга от двете на Джейн Остин, които съм прочела, но нямаше как да не спомена и тази. Когато чета роман на Остин никога не усещам, че чета класика. Все едно просто чета за едно минало време и начина на живота на хората в това време, но стилът й на писане е толкова лек и ненатоварващ, че сякаш това наистина не е класика. Едновременно с това, героините й се срещат с проблеми, които дори съвременните хора срещаме в ежедневието.

- Проклятието на титана - Рик Риърдън. Обичам всички книги от поредицата, но тази си остана любимата ми. Ревю - тук. Допадна ми напрежението, бързо развиващото се действие в нея и постепенното изграждане на приятелски взаимоотношения между героите. Обичам силните героини, а в основата на книгата, стояха цели две такива.

- Кралици на красотата - Либа Брей. Ревюто ми - тук. Книгата представяше някои много сериозни теми по осмиващ и хумористичен начин. Едновременно ме караше да се смея на почти всяка страница и да се замислям за някои сериозни въпроси днес като феминизма, расовата дискриминация и различната сексуална ориентация.

- Въглен в пепелта - Сабаа Тахир. Ревю - тук. Отново прекрасно изграден свят, в който човек лесно може да заживее и да забрави реалността. Въпреки че е много мрачен, ужасяващ дори, Сабаа толкова добре е наблегнала на основните неща в него, че той лесно те поглъща. Привързах се и към главните й герои, за което много допринесе това, че книгата бе от две гледни точки. Единственото, което може би не ми се понрави бе любовната история (любовния "квадрат"), но се случиха толкова други неща, че тя остана на заден план.

- Нощният цирк - Ерин Моргънстърн. Не знам как да изразя емоциите си към тази книга, затова ще я опиша само с една дума: Магическа!

- Среднощна корона - Сара Дж. Маас. Ревю - тук. И от тази поредица обичам всички книги, излезли до момента, но втората й част - "Среднощна корона" ме грабна най - много. Дали заради голямата доза напрежение, което имаше в нея, или заради това, че героите в нея се доразвиваха като такива и научих много повече за тях, но тази книга ме държа на тръни през почти цялото си време. Беше бързо развиваща се, увличаща, забавна на моменти и мистериозна и я обичам за това!

Има още много книги, които искам да спомена, но знам, че ако спомена тях, ще се сетя и за други и ще искам да кажа по нещичко за тях и накрая поста ще стане суупер дълъг, затова спирам дотук. Вече прегледах други постове на блогъри с любими техни книги, прочетени през годината - тук  и тук. А кои бяха вашите любими заглавия от тази година?

Коментари